More lovely vintage for sale - contact me if you are interested!
Showing posts with label Vintage till salu. Show all posts
Showing posts with label Vintage till salu. Show all posts
Sunday, 31 August 2014
Vintage till salu
Passade på att lägga upp lite fler vintagekläder till försäljning. En bedårande söt liten sammetsdräkt från Paris? En petrolblå ullkläning från 1980-talet - men som tolkar 1950-talet på ett strålande sätt? Eller ett bh-liv från 50-talet? Till salu på fb och Tradera - eller kontakta mig!
Labels:
Vintage,
Vintage till salu
Wednesday, 27 August 2014
Vintageklänningar söker nytt hem
Nu har jag tagit tag i försäljningen igen och lagt upp en rad klänningar på FB. Fler blir det. Dessutom finns ett helt gäng klänningar och hattar på Tradera - de flesta går ut på söndag. Skynda fynda...!
Ett petrolfärgat 60-tals fodral med snyggaste ryggen? Eller en klarröd 1950-talsullklänning som tagen ur kostymförrådet hos Mad Men - med urfin drapering och klädda knappar i ryggen? Eller varför inte rädda en 1940-tals klänning i svart bubbligt tyg? Och så en liten 60-talare till, i rödrutig ull från Bahamas (via Paris)!
More vintage dresses for sale! Contact me if you are interested.
Ett petrolfärgat 60-tals fodral med snyggaste ryggen? Eller en klarröd 1950-talsullklänning som tagen ur kostymförrådet hos Mad Men - med urfin drapering och klädda knappar i ryggen? Eller varför inte rädda en 1940-tals klänning i svart bubbligt tyg? Och så en liten 60-talare till, i rödrutig ull från Bahamas (via Paris)!
More vintage dresses for sale! Contact me if you are interested.
Labels:
Vintage,
Vintage till salu
Sunday, 8 June 2014
Klänningar och hattar till salu
Jag säljer och säljer och försöker hålla någorlunda jämna steg med vad jag köper och köper...
Som vanligt kan man köpa mina vintagehattar och vintageklänningar på Facebook, i Kläder från 50-60-70-talet och 1900-1970 Vintage de Lux. Gör som många tusen (!) andra vintagefantaster och gå med du också. En del av det här finns kvar, och en del av detta också.
Dessutom säljer jag mina svarta Swedish Hasbeens med peeptoe på Tradera. Mina fötter kommer helt enkelt inte överens med dem. (Vilket är sjukt surt eftersom de är så snygga! Men om jag får de här sålda kan jag få köpa ett par nya kilklackar eftersom de jag har är så slitna...)
Det är lite kul det här; jag har ju velat ha en vintagebutik i flera år (som de flesta vintagefantaster kan jag tänka) och har några feel-good-böcker som handlar om just det. Och när jag packade in en klänning i silkespapper häromveckan slog det mig, att jamen, jag har ju en vintagebutik. Den finns visserligen i cyberspace, men butik är det lika fullt.
Alla grejer slår jag in i silkespapper. De flesta får en rosett också. (Sen kommer det plast, och sen kraftigt papper eller kartong också, men det är inte lika fint utan ganska brunt.) Och det är mest för att det är kul att leka affär. (Och ja, kvitto får de också.)
Som vanligt kan man köpa mina vintagehattar och vintageklänningar på Facebook, i Kläder från 50-60-70-talet och 1900-1970 Vintage de Lux. Gör som många tusen (!) andra vintagefantaster och gå med du också. En del av det här finns kvar, och en del av detta också.
Dessutom säljer jag mina svarta Swedish Hasbeens med peeptoe på Tradera. Mina fötter kommer helt enkelt inte överens med dem. (Vilket är sjukt surt eftersom de är så snygga! Men om jag får de här sålda kan jag få köpa ett par nya kilklackar eftersom de jag har är så slitna...)
Det är lite kul det här; jag har ju velat ha en vintagebutik i flera år (som de flesta vintagefantaster kan jag tänka) och har några feel-good-böcker som handlar om just det. Och när jag packade in en klänning i silkespapper häromveckan slog det mig, att jamen, jag har ju en vintagebutik. Den finns visserligen i cyberspace, men butik är det lika fullt.
Alla grejer slår jag in i silkespapper. De flesta får en rosett också. (Sen kommer det plast, och sen kraftigt papper eller kartong också, men det är inte lika fint utan ganska brunt.) Och det är mest för att det är kul att leka affär. (Och ja, kvitto får de också.)
Saturday, 3 May 2014
Mer vintageklänningar till salu
Nu finns det fler finfina vintageklänningar till salu! Siden, ull och acetat; från tidigt 1950-tal till tidigt 1970-tal. Den ljusblåa och turkosa finns i FB-gruppen Kläder från 50-60-70-talet och de övriga tre i 1900-1970 Vintage de Lux - en av de bästa säljgrupperna på Facebook. Gå med du också - där finns det massa finvintage!
Labels:
Vintage till salu
Monday, 21 April 2014
Vintage till salu
Nu finns finfina vintageklänningar och vintagehattar till salu!
Från ull till siden, från 1930-tal till 1960-tal, från vardagsklänningar i rosa till värdiga en brud i ljusblått skimmer.
De här godbitarna säljer jag i 1900-1970 Vintage de Lux - en av de bästa säljgrupperna på Facebook. Gå med du också - där finns det massa finvintage!
Labels:
Vintage till salu
Sunday, 9 March 2014
Det som händer
Just nu är det mycket sånt här:
En enkel sommarklänning i processen, med bomullstyg från Indien. Den blir i huvudsak färdig i eftermiddag; eventuellt tar jag med mig den ofållad för att ha något att göra med händerna...
Och sånt här:
Nytt solskydd förstås. Boktraven behöver kompletteras med lite chiclit, och kanske nåt klädhistoriskt, innan den är komplett. Datorn är redan laddad med ett antal filmer.
En del sånt här:
Några sommarklänningar som behöver lite kärlek innan de får komma ut och röra på sig: några hällor som ska fästas, ett blixtlås som fortfarande bara är tråcklat, och en fåll som ska sys om.
Lite grann sånt här:
En ny säljgrupp som snart ser dagens ljus på Facebook - och som inte har ett dugg med nånting annat i det här inlägget att göra.
För varför behövs det solskydd och böcker och kärlek till sommarklänningar - och till och med en ny?
Jo, för snart åker jag till solen för att sitta under ett parasoll och titta på horisonten. Fylla på med ljus och luft. Lugn och ro och inga nya intryck. Få bli uttråkad. Inte göra en massa grejer utan bara lata mig. Det ni!
En enkel sommarklänning i processen, med bomullstyg från Indien. Den blir i huvudsak färdig i eftermiddag; eventuellt tar jag med mig den ofållad för att ha något att göra med händerna...
Och sånt här:
Nytt solskydd förstås. Boktraven behöver kompletteras med lite chiclit, och kanske nåt klädhistoriskt, innan den är komplett. Datorn är redan laddad med ett antal filmer.
En del sånt här:
Några sommarklänningar som behöver lite kärlek innan de får komma ut och röra på sig: några hällor som ska fästas, ett blixtlås som fortfarande bara är tråcklat, och en fåll som ska sys om.
Lite grann sånt här:
En ny säljgrupp som snart ser dagens ljus på Facebook - och som inte har ett dugg med nånting annat i det här inlägget att göra.
För varför behövs det solskydd och böcker och kärlek till sommarklänningar - och till och med en ny?
Jo, för snart åker jag till solen för att sitta under ett parasoll och titta på horisonten. Fylla på med ljus och luft. Lugn och ro och inga nya intryck. Få bli uttråkad. Inte göra en massa grejer utan bara lata mig. Det ni!
Sunday, 10 November 2013
Tyger till försäljning var det ja
Ikväll går första varvet auktioner med metervis av retrotyger ut - missa inte att lägga bud! ;)
Labels:
Tyg/Fabric,
Vintage till salu
Monday, 4 November 2013
Meter efter meter med retrotyger
Nu är det dags att få lite omsättning på delar av allt det där jag köpte utanför Falkenberg. Igår listade jag 23 olika tyger på Tradera - totalt sanslösa mängder retrotyger. Krossad sammet, mjuk velour, tunn chiffong - i senapsgult, lejongult, vinrött, chokladbrunt och mossgrönt. Jag håller tummarna för att det finns köpare runt om i Sverige!
| Vinrött tyg med präglade småblommor i mönstret. |
| 12 meter marmorerat sidentyg. |
| Klassiskt 1970-tals retrotyg - krossad plysch i skogsgrönt. |
| Chokladbrun chiffong - totalt har jag 42 meter. Men jag tänkte försöka sälja 10 åt gången... |
| Senapsgult, senapsgult, senapsgult - jag har chiffong och velour, och så här ett tunt tyg med fin lyster |
Subscribe to:
Posts (Atom)






